Podstawą obciążenia Odbiorców należnościami za świadczone usługi jest faktura, wystawiona zgodnie z:
umową zawartą pomiędzy Przedsiębiorstwem a Odbiorcą usług lub zlecenie na wykonanie usługi,
obowiązującą taryfą/cennikiem.
Odbiorca usług winien dokonać zapłaty w terminie określonym na fakturze.
W przypadku nieuregulowania należności, na kolejnej fakturze widnieje informacja o powstałej zaległości. Informacja ta traktowana jest przez Przedsiębiorstwo jako wezwanie do zapłaty.
W przypadku nieuregulowania należności pracownik działu windykacji uruchamia procedurę windykacyjną poprzez wystosowanie wezwania do zapłaty z informacją o konieczności uregulowania zadłużenia wraz z odsetkami. Brak zapłaty w wyznaczonym dodatkowo terminie jest podstawą do:
uruchomienia procedury odcięcia dostawy wody/zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego,
skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego i egzekucji komorniczej.
O zamiarze wstrzymania świadczenia usług Przedsiębiorstwo informuje Odbiorcę listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Informacja taka przesyłana jest również do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Prezydenta Miasta Oświęcim / Wójta Gminy Oświęcim.
Do celów powiadamiania Odbiorcy wykorzystywany jest adres do korespondencji podany w umowie lub inny adres zgłoszony Przedsiębiorstwu na piśmie.
Nie odebranie pod tym adresem wysłanej korespondencji uważa się za dostarczenie jej w terminie awizowania przez pocztę.
Przywrócenie dostawy wody / uruchomienie przyłącza kanalizacyjnego następuje po całkowitym uregulowaniu przez Odbiorcę zadłużenia wraz z odsetkami ustawowymi i innymi kosztami.
Przedsiębiorstwo może również skierować sprawę na drogę postępowania sądowego i do egzekucji komorniczej, co naraża Odbiorców na dodatkowe wysokie koszty. Dlatego w interesie Odbiorców jest terminowe regulowanie należności i nie dopuszczenie do uruchomienia procedury windykacyjnej.
W uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek dłużnika, Przedsiębiorstwo dopuszcza wstrzymanie/przerwanie procedury windykacyjnej celem zawarcia ugody dotyczącej zmiany warunków zapłaty należności, np.: przesunięcie terminu płatności lub rozłożenie płatności na raty.
Kontakt:
Księgowy ds. rozliczeń i windykacji
tel.: 33 843-28-14, 33 843-28-77, wewn. 15, 723-111-083
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu
ul. Ostatni Etap 6, 32-603 Oświęcim
tel. (+48) 33 843-28-14
tel. (+48) 33 843-28-77
tel. (+48) 33 843-09-05
tel. (+48) 33 843-17-15
kom. (+48) 697-771-703
e-mail: pwik@pwik.oswiecim.pl
Adres dla e-Doręczeń: AE:PL-50797-92764-EGETH-24